ketika kekosongan

ketika kesepian

ketika kesendirian

ketika kehilangan

menghasilkan;

inilah.

sekarang.
aku mula sedar.
aku mula puas.
aku mula tahu.
aku mula mahu.
cinta sejati kekal abadi.
tapi cinta ni bukan ntok makhluk.
hanye ntok Al lah yang maha kekal.

cinta sejati.
tidak wujud dalam konteks makhluk dengan makhluk.
kerana setiap fikiran manusie sering berubah,
berubah mengikut sekeliling.
aku mula sedar.

aku dah rase semue nye.
semue apa yang patot dirase kalau mencintai,
mencintai kau.
dan perasaan aku yang dicalar oleh kau,
sudah terbalas.
kini kau rase ape yng aku rase,
yng selame ni tak di endah kau.
aku mula puas.

sakit nye ketika kau lafazkn kate itu,
walaupun aku pakse kau luahkan.
sebab ape yang aku nak adalah KEJUJURAN.
manusie tak pernah jujur.
aku pon tak jujur jgak an.
tapi aku hanye
luahkan perasaan,
luahkan kemahuan,
luahkan pengalaman,
luahkan segalenye.
kerane itu yng buat aku tenang.
dan setelah itu,
kau pule di balas sebegitu,
semacam same dngan ape yng kau lafazkan kpade aku.
dan sekarang,
kau lakukan tindakan yang same ngan aku.
aku tahu kau same sekali tak kan terime aku kembali kan.
aku mula tahu.

masa ini.
walaupun dah trpahat dlm hati,
menanti.
tapi aku sedar.
aku perlu kan perubahan.
sebab aku hanye menanti yang memang mustahil.
perlukah aku tinggalkan kau?
perlukah aku tinggalkan kenangan?
perlukah aku tinggalkan sekalian KAU?!
yup.perlu.
kerane itu sume mustahil aku miliki kembali.
aku hanye mahu kan
kejujuran dalam hubungan,
keikhlasan dalam mencintai,
persediaan dalam permulaan,
kesedaran dalam perlakuan,
kefahaman dalam tindakan,
aku perlukan semue itu.
aku mula mahu.

nur ain mohd ramli.
nur izzati abd rashid.
nadzirah aisyah ahmad zabri.
suzie ardiana.
nurshareena hishamuddin.
fatin naimah.
NURUL NADIA ZULKIFLI.
kini.
pernantian kau
kau yang itu.
hanya kau saje yang tahu.
kalau kau bace post ni,
aku hanye ingin mintak maaf sesangat.
kerane kau yang aku pilih.

--
Sent on a phone using T9space.com

No comments: