ketika kekosongan

ketika kesepian

ketika kesendirian

ketika kehilangan

menghasilkan;

past is past,let by gone be by gone?

seorang penjenayah ditangkap atas perbuatan lampau nya.
seorang pemimpin dikenang atas perlakuan lampau nya.
setiap yang lepas mengubah yang kini dan akan datang,
tidak sama sekali akan dilupakn,
atau dibiar terbang oleh angin. .

cinta kontrak
by big-bebels.

aku suka post uh,
biase lah kenangan,
die menyamakan kisah cinta ini
dengan sebuah meja
tapi dari sudut dalam,
dalam sedalam hati dan akal fikiran aku,
ianya satu penghinaan,
penghinaan perasaan aku,
penghinaan kesetiaan aku,
cinta 'kita' hanya diatas meja?
sebegitu rupe kau samakan,
sebegitu rupe kau anggapkan,
aku benci kau senang saje melupakan,

di awal permulaan,
aku hanya brmain surat,
biar aku ada hati nk ke sekolah,
biar aku ada smangat nk ke sekolah,
biar aku ada perangsang nk ke sekolah,
tapi kelamaan,
aku nmpk kau,
kau yng brjiwa sama dngan ku,
tiada seperti perempuan laen
trgedik gedik mncari lelaki,
kau sempoi ,
kau brsahaja ,
kau kasar ,
kau adalah pilihan,
aku memilih mencintai kau,
tapi aku lupa,
perkataan bole diubah,
perkataan bole dipadam,
perkataan hanya perkataan,

maafkan aku,
aku memang tak suka pompan cm uh,
bkan brmaksud aku mmberi syarat,
tapi kau pun dah brstuju tak suka pompan cm uh,
kau kutuk kawan kau,
kau kutuk sebaya kau,
tapi ..
kau mula mlakukn apa yng 'kite' brstuju tidak suke,

maafkan aku,
aku trlalu sibok masa bulan puasa,
trlalu sibok.
maafkan aku,
aku memang suka bagitahu kau apa yang aku tidak suka,
kau pon brstuju,
tapi kenapa kau brubah hati selepas aku bagitahu?

aku dahulu pernah cintai dua orang selama 'kite' maseh dalam hubungan,
aku bagitahu kau itu,
maafkan aku,
kau menangis,
masa itu aku sedar prbuatan aku,
dan aku brjanji dpan mata kau,
aku tak kan dusta cinta kau,
aku tak kan dua kan cinta kau.
aku tak kan .

pda bulan syawal,
sudah puas aku mngatekan aku benci prbuatan itu,
kau berikan alasan yng sama,
kau.

aku mintak putus,
aku mintak tamatkan,
hanya untuk lihat cinta kau maseh adakah kepada aku,
tapi
kau rela,
kau tiada rasa,
kau seakan menanti kata ptus dari aku,
aku tak sangka,
aku mintak maaf,
aku tak nak kau pergi ,
aku tak nak kau hilang,
aku tak nak kau lari,
aku cinta kau sepenuh hati,sepenuh nyawa!

Aku rayu kau balek,
tolong sangat,
jgn pergi.
aku bagitahu kenapa
kenapa aku mintak putus,
kau stuju,
kau lafaz kan rasa salah,
aku gembira sangat,
sebab aku yakin kau tak kan lakukan lagi,
tapi
itu hanya impian aku,
tak smpai seminggu ,
kau lakukan kembali.

hari khamis,tarikh ;aku tak ingat.
aku mintak kau tinggalkan aku,
setelah lama aku fikirkan,
tapi kau pula mngharap aku jangan pergi,
yup,
aku memang tidak akan pergi dari kau,
aku ingin brjumpa dngan kau,
mahu tamatkan segala salah paham,
setuju hari sabtu,
tempat biasa,
waktu biasa,

hari jumaat ,tarikh ;aku maseh tak ingat.
segala hati aku riang,
kite dah kembali bersama,
pergi ke sekolah dngn keyakinan,
mnjawab trial dngan keselesaan,
tapi waktu malam,
aku hanya gurau,
brtanya kpada IZZUL IZHAR,

"in a relationship right?"
"yes,i'm speechless!"
"dengan NADIA?"
"yup,i'm sorry"

sudah ,
emosi aku,
maruah aku,
kesetiaan aku,
CINTA aku!

aku marah sangat,
aku sedih sangat,
aku terus brgerak ke izzul,
brtanye die,
hanye gurauan ke?
tak,serious!

aku minta handset die,
aku call kau ,
mintak maaf,
aku maki kau masa itu,
aku memang marah sangat,
aku memang laknat sangat,
maafkan aku .
tak sangka sebegitu rupa kau membalas kesilapan aku

kisah silam,
tak perlu dilupakan,
tak perlu dilenyapkan,
tapi tak perlu diungkitkan,

cerita kau aku,
cerita nurul nadia binti zulkifli dan raja amrur azhim bin raja azni,
tamat disini.

6 comments:

iqmal haqeem said...

moving on raja.
surely kau boleh dapat girl lagi baik weh :)

jarkonklusi said...

yup,i will
maybe dapat

cik kacank said...

sure boleh
bukan mybe boleh(!)
so,lpas ni.......
phm2 sendiri

jarkonklusi said...

trimas sokong
aku dah lame phm,
aku yng plih jln skarang

Aihara Hinata said...

don't give up,bro!!

jarkonklusi said...

yup