ketika kekosongan

ketika kesepian

ketika kesendirian

ketika kehilangan

menghasilkan;

aku tidak tahu

~walau berkali kau membenci,
~cintaku tak kan hilang,
~himpunkan semua kemaafan,
~dengarkan oh rintihan!

dengarkan aku
sesungguhnye aku tahu
aku memandang tinggi
memandang yang tak pasti
memandang yang jauh sekali
memandang yang mustahil memiliki
kau dah bahgia
cukup membahgiakan aku
tapi. . .

timbul prtelingkahan
sejujurnye aku tak pernah tahu
tak pernah tahu kau munn,
tak pernah tahu kau aina,
tak pernah tahu kau naema,
tak pernah tahu kau mcm ni.
ingat kite brkawan dalam kelas,
aku mnghargai kau kau kau.
tapi aku tak tahu lagi
betul ke aku patot mematikan keambilberatan kau trhadap aku??
betul ke cara aku?

antara kawan baru,
antara bekas kekasih,
mana kah yng harus aku jaga hati??
kedue due nye aku pilih.
aku harap kau kau paham.
niat aku
misi aku
terima kaseh kau.

~andai nya kau pergi,
~gugur lah bunga cinta,
~terpadam mentari,
~yang menyinar

aku tak tahu ,
dengan cara apa lagi yng aku boleh buat,
cara menghilangkn cinta ini,
terima kaseh pelbagai nasehat dan kritikan,
tapi aku tetap mencintai dia!
kenyataan ni mmg tak dapat disangkal,
walaupon luaran aku sebegini,
hati aku tetap dengan kau.

~pulanglah oh sayang,
~kau ku nanti penuh pasti,
~rintihan kecundang,
~untuk mu oh sayang. . .

cinta ini yang pertama kali
pertama kali tulus mencintai
pertama kali sungguh mencintai
pertama kali sebenarnya mencintai
kau yang pertama
dan yang terakhir
yang merasai cinta ini
tiada yang laen
sejujurnya aku lafazkan

2 comments:

Aihara Hinata said...

jar,trpulang pd ko..nie tntang hdup ko..ak hnya mmpu mnasihat je.kalo nie la jln yg ko plih,ko jgn rsau,ak ttap akn sokong..stiap org ada hak tuk mmilih jln hdup dia sndri..

gulagula said...

jar, jangan sedih2. Tu je aku mampu kate. Hee. Nak bajet2 nasihat kaw pon tabole sgt en, hidup sndri tunggang langgang :D
papehal pon senyum jelah, jd lady gagah mcm aku, hee :)